maanantai 7. lokakuuta 2013

Don't worry, be happy

Lokakuu on tosiaan saapunut, mutta se päätti tuoda lumen mukanaan? Viime viikolla musiikin tunnilla soittelimme tyytyväisinä nokkahuilujamme, kun yksi ryhmäläisistä huomasi, että kapas, ulkonahan sataakin lunta. Okei, no se oli pikemminkin räntää, eikä edes jäänyt maahan. Mutta valkoista se kuitenkin oli! Lunta jo ennen syyslomaa, hui. En minä tietääkseni niin pohjoisessa asunut?

Syyslomasta puheen ollen minulla ei sitä pahemmin ole, koska aloitimme opiskelut viikon myöhemmin, kuin muut yliopistot ja pidämme ensimmäisen varsinaisen loman vasta jouluna. Onneksi luentoja on sen verran vähän vielä, että melkein joka viikko minulla on pitkitetty viikonloppu.

Ensimmäinen tentti jännitti. "Systemaattinen johdatus kasvatustieteeseen" -kirjassa on 220 sivua - minä luin loppuen lopuksi vain 60. Vaikka kuinka yritin, en vain päässyt siinä eteenpäin.


Mitäköhän kävi sille, kun naiivi Anna viisi viikkoa sitten sanoi: "Ja minähän sitten saan "5" kaikista tenteistä"? Aihe on kiinnostava (ja varmasti tärkeä), mutta kirjan lukeminen vaati niin suurta kärsivällisyyttä. Luin kuitenkin luennoitsijan PowerPoint -diat läpi ja luokkalainen linkkasi oikein hyvän tiivistelmän kirjasta. Näillä menttiin.

Tentti alkoi tänään klo 17 ja kesti kaksi tuntia. Ensimmäinen osuus koostui 30 minuutin itsenäisestä kirjallisesta osuudesta ja sitten vähän yli tunnin kestävästä ryhmätyöstä. Tätäkö minä niin kovasti jännitin? Tentti tuntui menevän ihan hyvin. Toivon ainakin, että pääsin läpi! Suuri kiitos sille henkilölle, joka kirjoitti tenttikirjasta sen tiivistelmän.

Tentin selviytymisen kunniaksi menimme Lidliin ostamaan jääkaapin täyteen ruokaa. Nyt voi taas hetken hengähtää ja kirjoitella rauhassa omaa esittelyä siitä, minkälainen matematiikan opiskelija ja opettaja olen, kera suklaan tietty!

Pänttäämisen välissä viikonloppuna pääsi vähän tuulettelemaan kahvitteluilla, shoppailulla ja leipomisella rakkaitten ihmisten kanssa. Ikeasta sain lopulliset tarvikkeet kämppää varten ja tuli oikein joulutunnelma, kun siellä jo myytiin joulukoristeita. Odotan jo innolla, että joulu tulee. Olen vain semmoinen ihminen, joka rakastaa kaikkia mahdollisia "juustoisia" perinteitä. Mielestäni ei ole koskaan liian aikaista aloittaa joulufiilistely.

Nytkin soi taustalla:

http://www.youtube.com/watch?v=2l6Lmav6a6g
Enjoy! :)

Isä lähti sunnuntaina heittämään minut takaisin itään. Ajoimme mökin kautta hakemaan minulle mummoni vanhan television. Varmaan lähes 20 vuotta ikää silläkin, mutta toimii hyvin! Pimeä alkaa tulla jo aika aikasin ja metsä oli aivan mustaa. Mökissäkään ei ollut valoja, niin suunnistimme siellä sitten auton etuvalojen avulla.

Kiinnitin lopussa huomion upeaan tähtitaivaaseen. Minä, kun olen vähän tämmöinen tähtibongari-innokas. En ole moneen vuoteen nähnyt niin paljon tähtiä. Kaupungissa ei valitettavasti tule huomattua niitä niin hyvin. Kaukoputki on ollut toivelistalla jo kauan.
















                             Hyvää lämmintä Bailey's -kaakaota ja upeat maisemat


                    Isä säätää telkkarin kanssa. Minä avuliaasti napsin kuvia. Hehe.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti